PKS 2021 - Program
Oficjalne rozpoczęcie konferencji
9.00 - 9.30
dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk
opiekun Sekcji Andragogicznej Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów
dr hab. Piotr Petrykowski, prof. UMK
kierownik Katedry Teorii Wychowania INP WFiNS UMK
dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Pedagogiczne konsekwencje pandemii – wprowadzenie w tematykę konferencji
Sesja plenarna cz. I
Edukacja zdalna z perspektywy studenta, nauczyciela, ucznia, rodzica
9.30 – 11.15
Moderator: dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
9.30 – 9.45 mgr Iwona Lis, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Nauczyciel jako podmiot oczekiwań i wyzwań w czasach pandemii
9.45 - 10.00 mgr Bogusława Nowakowska, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS,
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Czy zdalne było fatalne? Edukacja zdalna w opinii nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
10.00 – 10.15 Marta Wągiel, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Jakość relacji nauczyciel - uczeń w klasach 1-3 w czasie pandemii. Wyzwania i problemy
10.15 – 10.30 Patryk Daniel Garkowski, Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku, Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Zdalne nauczanie biologii oraz matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
10.30 – 10.45 Klaudia Piotrowska, Wydział Nauk o Człowieku, Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
Indywidualne skłonności do prokrastynacji oraz nieuczciwość szkolna wśród uczniów szkół średnich w czasie nauczania zdalnego
10.45 - 11.00 Karolina Piekarska Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Perspektywa uczniowska, rodzicielska i nauczycielska - trzy spojrzenia na edukację zdalną. Badanie w działaniu w czasie pandemii wirusa SARS-CoV-2
11.00 – 11.15 Dyskusja
11.15 – 11.30 PRZERWA
Sesja plenarna cz. II
Edukacja zdalna z perspektywy studenta, nauczyciela, ucznia, rodzica
11.30 – 13.45
Moderator: dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
11.30 – 11.45 mgr Ewelina Romianowska, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS,
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Zajęcia logopedyczne wobec wyzwań nauczania zdalnego w szkołach podstawowych
11.45 - 12.00 Magdalena Bielicka
Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Zdalne nauczanie uczniów ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej z lekkim i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności intelektualnej w okresie pandemii - wyzwanie edukacyjne i rodzicielskie
12.00 - 12.15 Agata Markowska
Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Kształcenie zdalne a funkcjonowanie społeczno-emocjonalne uczniów i uczennic z niepełnosprawnością intelektualną
12.15 - 12.30 mgr Joanna Baranowska
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Wpływ SARS-COV2 na szkolnictwo wyższe z punktu widzenia studenta i wykładowcy. Nowa rzeczywistość
12.30 - 12.45 Angelika Rzeczkowska, lic. Kinga Gabryszewska, lic. Joanna Chyła
Uniwersytet Gdański, Pedagogika specjalna
Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Etnologia i Antropologia kulturowa
Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z profilaktyką społeczną
Jakie problemy covid wywołał wśród studentów, na studiach i w pracy? Zilustrowane na podstawie własnych doświadczeń
12.45 - 13.00 Wiktoria Muchowska
Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Kondycja emocjonalna studentów III roku Pedagogiki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w czasie pandemii COVID-19- badanie w działaniu
13.00 – 13.15 ppor. mgr Justyna Nowicka-Kostrzewska
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Areszt Śledczy w Lublinie
Psychospołeczna perspektywa nauczania akademickiego więźniów w czasie pandemii Sars-CoV-2
13.15 – 13.30 mgr Patrycja Kowalska
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Edukacja muzealna w przestrzeni wirtualnej na przykładzie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu
13.30 – 13.45 Dyskusja
Sekcja
Życie rodzinne w czasie pandemii
11.30 – 13.30
Sekcja równoległa z sesją plenarną cz. II
Moderator: lic. Aneta Michalska, Sekcja Andragogiczna SKNP, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
11.30 – 11.45 lic. Anna Gliszczyńska
Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Życie rodzinne studentów w czasie pandemii
11.45 – 12.00 lic. Agnieszka Szewczuk, lic. Monika Michalska, Monika Boniecka
Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy
Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy
Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku
Przeobrażenia rodziny w dobie pandemii Covid-19, czyli rodzina jako przestrzeń (nie)bezpieczeństwa, okiem refleksyjnego pedagoga
12.00 – 12.15 lic. Dominika Kwiatkowska
Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w
Toruniu
Przemoc domowa w czasach izolacji
12.15 – 12.30 lic. Konrad Chwedczuk
Uniwersytet Przyrodniczo - Humanistyczny w Siedlcach
Życie rodzinne w dobie epidemii, jako składnik istotności dla procesu komunikacji
12.30 – 12.45 mgr Karol Łukowski
Uniwersytet Łódzki
Psychoedukacyjne czynniki wspierające profilaktykę w sytuacjach ograniczających działania
12.45 – 13.00 Krzysztof Roszkowski
Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, Bezpieczeństwo Narodowe
Pływanie w czasie pandemii koronawirusa
13.00 – 13.15 Weronika Skoczko
Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji, Kryminologia
Pandemia COVID-19, a środowisko naturalne
13.15 – 13.30 Dyskusja
Podsumowanie konferencji
13.45 - 14.15
lic. Aneta Michalska, Sekcja Andragogiczna SKNP, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Podsumowanie sekcji „Życie rodzinne w czasie pandemii”
dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Podsumowanie sesji plenarnej „Edukacja zdalna z perspektywy studenta, nauczyciela, ucznia, rodzica”
Oficjalne zakończenie konferencji