Program konferencji
9.30 – 10.00 Rejestracja uczestników (ul. Lwowska 1, parter)
OFICJALNE ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI
sala 173 (parter)
10.00-10.30 Oficjalne rozpoczęcie konferencji
Dyrektor Instytutu Nauk Pedagogicznych dr hab. Violetta Kopińska, prof. UMK
Dziekan Wydziału Filozofii i Nauk Społecznych dr hab. Krzysztof Pietrowicz, prof. UMK
Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Dyrektor metodyczny MR. RABBIT – szkoły języka angielskiego dla dzieci i młodzieży, Partner WFiNS UMK, mgr Olga Spirewska
Przewodnicząca konferencji dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk
SESJA PLENARNA
sala 173 (parter)
Moderatorka: dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Instytut Nauk Pedagogicznych,
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
10.30 - 10.45 lic. Daria Głowiak, Wydział Studiów Edukacyjnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Kondycja współczesnego człowieka- refleksja teoretyczna na podstawie literatury
10.45 - 11.00 lic. Karolina Nowakowska, Pedagogika, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Pokolenie sensu? O duchowości, etyce i oczekiwaniach wobec świata osób młodych
11.00 – 11.15 lic. Sara Jabłońska, Pedagogika, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Kim są osoby z grupy NEET (Not in Education, Employment or Training) oraz z jakimi problemami mierzą się na co dzień?
11.15 – 11.30 Oliwia Marguardt, Maria Podgórna, Pedagogika, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Nie taki diabeł straszny jak go malują, czyli o potencjale pedagogów ,,Zetek”
11.30 -11.45 Sara Anna Janikowska, Psychologia, Instytut Psychologii, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Głód cyfrowej obecności - FOMO i jego konsekwencje dla pokolenia Z
11.45-12.00 lic. Justyna Walczak, lic. Aleksandra Łęgowska, Pedagogika, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Wpływ sztucznej inteligencji na proces uczenia się wśród uczniów - szanse i zagrożenia
12.00 – 12.15 Monika Gosławska, lic. Magdalena Kuczkowska, Pedagogika, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Memy jako forma ekspresji i komunikacji Pokolenia Z
12.15 -12.30 Dyskusja
12.30 - 13.00 PRZERWA KAWOWA II piętro
II CZEŚĆ
OBRADY W SEKCJACH TEMATYCZNYCH
W godz. 13.00 – 14.45 równolegle odbywają się 3 sekcje:
Sekcja 1 (s. 173)
KONDYCJA PSYCHICZNA POKOLENIA Z A WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI
Sekcja 2 (s. 397)
EDUKACJA, WYCHOWANIE, SAMOROZWÓJ WOBEC ZACHODZĄCYCH ZMIAN
Sekcja 3 (s. 394)
WKRACZANIE W DOROSŁOŚĆ POKOLENIA Z – STUDIA, PRACA, ŻYCIE OSOBISTE
SEKCJA 1
KONDYCJA PSYCHICZNA POKOLENIA Z A WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI
sala 173 (parter)
Moderatorka: dr Lidia Wiśniewska-Nogaj, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
13.00 - 13.10 lic. Klaudyna Błaszczyk, lic. Marta Ihnatowicz , Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Oddziaływanie mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne młodzieży - szanse i zagrożenia
13.10 – 13.20 Patrycja Wytrzyszczewska, Pedagogika specjalna, Uczelnia Korczaka
Między rzeczywistością a światem online. Czyli jak media społecznościowe kształtują tożsamość młodych dorosłych
13.20 - 13.30 Martyna Włóka, Katarzyna Gruszecka, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Zalani bodźcami – jakie znaczenie dla zdrowia psychicznego młodych dorosłych z ADHD ma dorastanie w dobie social mediów?
13.30 – 13.40 Joanna Kmiecik, Psychologia, Wydział Psychologii i Kognitywistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uwikłani w sieć - problem rozpowszechnienia uzależnień behawioralnych związanych z przestrzenią wirtualną oraz trendy w profilaktyce
13.40 - 13.50 Milena Kowalska, Filologia angielska, Wydział Nauk Humanistyczno-Społecznych i Informatyki, Akademia Mazowiecka w Płocku
Pokolenie Z jako nauczyciele - między cyfrowym obyciem a emocjonalnym wypaleniem
13.50 – 14.00 Oliwia Borkowska, Julia Czaplejewicz, Pedagogika specjalna ze specjalnością edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Wydział Studiów Edukacyjnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Zdrowie psychiczne nastolatek w spektrum autyzmu – wyzwania i potrzeby
14.00 - 14.10 lic. Oliwia Kazancewicz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Co mówi tarot, gdy nie wiesz, co robić? Astrologia jako wsparcie w procesie wkraczania w dorosłość
14.10 - 14.20 lic. Włodzimierz Chwiałkowski, lic. Oliwia Kazancewicz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Rola relacji romantycznych w procesie wkraczania w dorosłość
14.20 - 14.30 Oliwia Chomontowska, Praca socjalna, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bezdomność pokolenia Z – wyzwanie dla pracy socjalnej w obliczu nowych form wykluczenia
14.30 – 14.45 Dyskusja
SEKCJA 2
EDUKACJA, WYCHOWANIE, SAMOROZWÓJ WOBEC ZACHODZĄCYCH ZMIAN
sala 397 (II piętro)
Moderatorka: dr Iwona Murawska, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
13.00 - 13.10 mgr Marzena Petela, Edukacja domowa
Pokolenie Z w edukacji domowej: obawy, potrzeby i możliwości w kontekście współczesnych wyzwań
13.10 – 13.20 lic. Aleksandra Kostrzewa, Doradztwo zawodowe i personalne, Wydział Studiów Edukacyjnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Od konsoli do kompetencji: jak gry wspierają edukację językową pokolenia Z
13.20 - 13.30 lic. Błażej Garus, Pedagogika, Wydział Studiów Edukacyjnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Arkusze maturalne z matematyki jako pomoc naukowa dla współczesnych abiturientów
13.30 – 13.40 Zuzanna Wojtkowska, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Metoda stacji zadaniowych w pracy z książką
13.40 - 13.50 lic. Jędrzej Kozak, Zaawansowane Badania Socjologiczne, Wydział Socjologii,
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Nikt tego nie przeczyta. Praca licencjacka jako pierwsza praca naukowa
13.50 - 14.00 lic. Michał Gancarz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Zanim stanie się poważnie: Jak wirtualne światy stają się naszym eksperymentem tożsamościowym
14.00 - 14.10 lic. Zuzanna Heger, Wydział Socjologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Neuroróżnorodność a transfer wiedzy milczącej - studium przypadku procesu nauki śpiewu estradowego
14.10 - 14.20 lic. Marcel Jaworski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Psychiatria demotyczna. Nowe-stare zjawisko w polu neuroróżnorodności
14.20 - 14.30 mgr Roksana Herbasz, Szkoła Doktorska przy Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Międzypokoleniowa edukacja w działaniu – cyfrowy potencjał pokolenia Z w działalności Kół Gospodyń Wiejskich
14.30 -14.45 Dyskusja
SEKCJA 3
WKRACZANIE W DOROSŁOŚĆ POKOLENIA Z – STUDIA, PRACA, ŻYCIE OSOBISTE
sala 394 (II piętro)
Moderatorka: dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
13.00 - 13.10 lic. Daria Łuczak, Pedagogika spec. Poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna, Wydział Studiów Edukacyjnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Odroczona dorosłość generacji Z – zjawisko społeczne czy kulturowa narracja?
13.10-13.20 lic. Joanna Grzyb, Pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Dorosłość na później: wpływ czynników społeczno-gospodarczych na życiowe wybory pokolenia Z
13.20 - 13.30 lic. Magdalena Trubiłowicz, Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci, Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Zielonogórski
Pokolenie Z na progu dorosłości, wyobrażenia o zawodzie animatora kultury
13.30 - 13.40 Natalia Golonko, Konrad Gramont, Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci, Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Zielonogórski
Między pasją a wizją - pokolenie Z o motywacjach i oczekiwaniach wobec studiów Animacji Kultury i Twórczej Aktywności w Sieci
13.40 - 13.50 lic. Dominika Kozłowska, Pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią, Wydział Pedagogiki, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Koło Naukowe Wspierania Rozwoju Dziecka jako przestrzeń rozwoju kompetencji zawodowych i osobistych przyszłych pedagogów
13.50 - 14.00 lic. Małgorzata Melak, Weronika Szozda, Pedagogika: Edukacja Dorosłych i Kształtowanie Kompetencji Trenerskich, Wydział Studiów Edukacyjnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wkraczanie w dorosłość pokolenia Z – work-life balance studentów UAM. Na podstawie badań własnych
14.00 - 14.10 lic. Natalia Łakoma, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Obawy i możliwości w pracy nauczyciela okiem dydaktyka z pokolenia Z
14.10 - 14.20 lic. Sandra Lewandowska, Pedagogika, Instytut Nauk Pedagogicznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Gdy światła gasną, a wybieg pustoszeje... Refleksje o krótkoterminowym zawodzie modelki i długoterminowym rozwoju
14.20 - 14.30 Kinga Tobolska, Praca socjalna, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Niewidoczni, ale potrzebni - czyli o kryzysie zawodu pracownika socjalnego w dobie demograficznych przemian
14.30 - 14.40 lic. Maciej Urbańczyk, Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
Dochód czy bezpieczeństwo? Ocena obligacji skarbowych, metali szlachetnych, Bitcoina i zakładów bukmacherskich na Eurowizję z perspektywy pokolenia Z (2023–2025)
14.40 - 14.55 Dyskusja
PODSUMOWANIE OBRAD W SEKCJACH
OFICJALNE ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
sala 394 (II piętro)
15.00 - 15.30 Podsumowanie obrad
Sesja plenarna
dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, UMK w Toruniu
Sekcja 1 KONDYCJA PSYCHICZNA POKOLENIA Z A WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI
dr Lidia Wiśniewska-Nogaj, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, UMK w Toruniu
Sekcja 2 WSPÓŁCZESNE MOŻLIWOŚCI I WYZWANIA EDUKACJI
dr Iwona Murawska, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, UMK w Toruniu
Sekcja 3 WKRACZANIE W DOROSŁOŚĆ POKOLENIA Z – STUDIA, PRACA, ŻYCIE OSOBISTE
dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Instytut Nauk Pedagogicznych, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, UMK w Toruniu
15.30 Obiad dla prelegentów i zaproszonych gości
Bar Ziemniaczek, ul. Lwowska 1 (parter, obok sali 173)