XVII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS)

„Nowe technologie – edukacja – kariera – emocje w obliczu zachodzących zmian"

28 maja 2024 r.

PKS 2021 - Program

 Oficjalne rozpoczęcie konferencji

9.00 - 9.30

dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk

opiekun Sekcji Andragogicznej Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów                 

dr hab. Piotr Petrykowski, prof. UMK

kierownik Katedry Teorii Wychowania INP WFiNS UMK

dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk

Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Pedagogiczne konsekwencje pandemii – wprowadzenie w tematykę konferencji

 

Sesja plenarna cz. I

Edukacja zdalna z perspektywy studenta, nauczyciela, ucznia, rodzica

 9.30 – 11.15

 

Moderator:    dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

9.30 – 9.45      mgr Iwona Lis, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Nauczyciel jako podmiot oczekiwań i wyzwań w czasach pandemii

9.45 - 10.00    mgr Bogusława Nowakowska, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS,

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Czy zdalne było fatalne? Edukacja zdalna w opinii nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

10.00 – 10.15  Marta Wągiel, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Jakość relacji nauczyciel - uczeń w klasach 1-3 w czasie pandemii. Wyzwania i problemy

10.15 – 10.30  Patryk Daniel Garkowski, Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku, Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zdalne nauczanie biologii oraz matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej

10.30 – 10.45  Klaudia Piotrowska, Wydział Nauk o Człowieku, Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie

Indywidualne skłonności do prokrastynacji oraz nieuczciwość szkolna wśród uczniów szkół średnich w czasie nauczania zdalnego

10.45 - 11.00 Karolina Piekarska Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Perspektywa uczniowska, rodzicielska i nauczycielska - trzy spojrzenia na edukację zdalną. Badanie w działaniu w czasie pandemii wirusa SARS-CoV-2

11.00 – 11.15     Dyskusja

 

11.15 – 11.30      PRZERWA

 

Sesja plenarna cz. II

Edukacja zdalna z perspektywy studenta, nauczyciela, ucznia, rodzica

    11.30 – 13.45

 

Moderator:    dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

11.30 – 11.45  mgr Ewelina Romianowska, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS,

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zajęcia logopedyczne wobec wyzwań nauczania zdalnego w szkołach podstawowych

11.45 - 12.00  Magdalena Bielicka

Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zdalne nauczanie uczniów ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej z lekkim i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności intelektualnej w okresie pandemii - wyzwanie edukacyjne i rodzicielskie

12.00 - 12.15  Agata Markowska

Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Kształcenie zdalne a funkcjonowanie społeczno-emocjonalne uczniów i uczennic z niepełnosprawnością intelektualną

12.15 - 12.30   mgr Joanna Baranowska

Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Wpływ SARS-COV2 na szkolnictwo wyższe z punktu widzenia studenta i wykładowcy. Nowa rzeczywistość

12.30 - 12.45    Angelika Rzeczkowska, lic. Kinga Gabryszewska, lic. Joanna Chyła

Uniwersytet Gdański, Pedagogika specjalna

Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Etnologia i Antropologia kulturowa

Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z profilaktyką społeczną

Jakie problemy covid wywołał wśród studentów, na studiach i w pracy? Zilustrowane na podstawie własnych doświadczeń

12.45 - 13.00   Wiktoria Muchowska

Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Kondycja emocjonalna studentów III roku Pedagogiki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w czasie pandemii COVID-19- badanie w działaniu

13.00 – 13.15  ppor. mgr Justyna Nowicka-Kostrzewska

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Areszt Śledczy w Lublinie

Psychospołeczna perspektywa nauczania akademickiego więźniów w czasie pandemii Sars-CoV-2

13.15 – 13.30  mgr Patrycja Kowalska

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Edukacja muzealna w przestrzeni wirtualnej na przykładzie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu

13.30 – 13.45      Dyskusja

 

Sekcja

Życie rodzinne w czasie pandemii

11.30 – 13.30

Sekcja równoległa z sesją plenarną cz. II

 

Moderator:    lic. Aneta Michalska, Sekcja Andragogiczna SKNP, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

11.30 – 11.45  lic. Anna Gliszczyńska

Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Życie rodzinne studentów w czasie pandemii

11.45 – 12.00  lic. Agnieszka Szewczuk, lic. Monika Michalska, Monika Boniecka

Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy

Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy

Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku

Przeobrażenia rodziny w dobie pandemii Covid-19, czyli rodzina jako przestrzeń (nie)bezpieczeństwa, okiem refleksyjnego pedagoga

12.00 – 12.15  lic. Dominika Kwiatkowska

Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w

Toruniu

Przemoc domowa w czasach izolacji

12.15 – 12.30  lic. Konrad Chwedczuk

Uniwersytet Przyrodniczo - Humanistyczny w Siedlcach

Życie rodzinne w dobie epidemii, jako składnik istotności dla procesu komunikacji

12.30 – 12.45  mgr Karol Łukowski

Uniwersytet Łódzki

Psychoedukacyjne czynniki wspierające profilaktykę w sytuacjach ograniczających działania

12.45 – 13.00  Krzysztof Roszkowski

Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, Bezpieczeństwo Narodowe

Pływanie w czasie pandemii koronawirusa

13.00 – 13.15  Weronika Skoczko

Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji, Kryminologia

Pandemia COVID-19, a środowisko naturalne

13.15 – 13.30      Dyskusja

                                                              

Podsumowanie konferencji

13.45 - 14.15

 

lic. Aneta Michalska, Sekcja Andragogiczna SKNP, Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Podsumowanie sekcji  „Życie rodzinne w czasie pandemii”

dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk

Instytut Nauk Pedagogicznych, WFiNS, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w   Toruniu

Podsumowanie sesji plenarnej „Edukacja zdalna z perspektywy studenta, nauczyciela, ucznia, rodzica”

Oficjalne zakończenie konferencji

Program do pobrania

Konferencja w Toruniu